Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Hur returnerar eller reklamerar jag en produkt?

Jag vill returnera eller reklamera min produkt. Hur gör jag?
Steamery Kundservice Rapportera olämpligt innehåll
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • RETURER
    Om du ångrar dig kan du returnera din order förutsatt att den är i nyskick (även förpackningen) inom 30 dagar efter ditt orderdatum. Om 30 dagar har passerat sedan ditt köp kan vi tyvärr inte erbjuda återbetalning eller bytesrätt. Vänligen notera att vi gör ett avdrag på 15 % ifall du returnerar din vara utan medföljande förpackning och ifall du skickar produkten utan ytteremballage.

    Du får tillbaka din betalning med avdrag för våra fraktkostnader för din order. Du står själv för returfrakten tillbaka till oss. Ifall du vill byta din produkt, följ instruktionerna nedan men lägg till att du vill byta till en annan produkt istället för att få dina pengar återbetalda.

    Hur du gör en retur/ ett byte: 
    • Skicka ett mail till info@steamery.se och skriv att du vill returnera din produkt och till vilket bankkonto som du vill att vi ska betala tillbaka dina pengar till (notera att vi kommer avgöra ifall du kommer få dina pengar beroende på vilket skick produkten är i). Glöm inte heller att skriva vilket ordernummer du har (det börjar med STEAM-xxxx). Skriv "Retur" i ämnesraden.
    • Skicka produkten till Steamery, Åsögatan 176, 116 32, Stockholm. Bifoga kvittot i paketet.
    • Vi återkommer till dig så fort vi mottagit ditt paket och förutsätt att produkten är i motsvarande orginalskick kommer vi att återbetala dina pengar.
    REKLAMATIONER
    Även om vi gör noggranna kontroller av våra produkter kan det fortfarande hända att produkter i enstaka fall inte fungerar. Om du efter dina 30 dagars öppetköp upptäcker att produkten du köpt har ett tillverkningsfel, kontakta oss på info@steamery.se. Vi hanterar varje order individuellt. Under reklamationstiden har du rätt att reklamera produkten för tillverkningsfel samt för fel som upptäckts efter normal användning. Notera att fel som är orsakade av felaktig eller ovarsam hantering ej omfattas av denna reklamationspolicy.

    Hur du gör en reklamation: 
    • Skicka ett mail till info@steamery.se och beskriv vad som är fel samt när det uppstått.
    • Skicka allt inklusive ditt ordernummer (det börjar med STEAM-xxxx) till info@steamery.se, kom ihåg att bifoga bilderna i ett ZIP eller JPEG format. Skriv "Reklamation" i ämnesraden.
    • Vi återkommer till dig inom de närmsta dagarna.
    FELSÖKNING 
    Innan du vill reklamera en produkt är det bra om du har felsökt och konstaterat att det verkligen är ett tillverkningsfel.

    Här är en lista på de vanligaste frågorna som vi får (och den vanligaste lösningen):
    Steamery Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.